Bokblogg

Okej, nu kommer min blogg börja användas för en svenskauppgift någon vecka eller så. Framtill att jag har läst ut boken i alla fall! Eftersom jag vet att somliga av mina vänner fortfarande tittar in här för att se om jag skrivit något intressant (ni borde ha gett upp hoppet!!) så tänkte jag varna alla som inte vill läsa om boken genom att ha "bokblogg" som rubrik.

I alla fall... Boken vi läser heter "Främlingen" och är skriven av Albert Camus. För tillfället har jag läst runt 60 sidor, men har fortfarande väldigt svårt att greppa huvudpersonen Mersault. Det känns som att han lever utan mening och han verkar vara väldigt känslokall. Jag blir upprörd när jag läser om hur han behandlar sin flickvän och när han får veta att hans nyblivne vän/granne Albert misshandlar sin flickvän får man ingen större reaktion. Något som jag själv har väldigt svårt att förstå hur man INTE kan reagera på, å andra sidan är jag en relativt känslosam person, men Mersault verkar snarare anse att Albert gör rätt. Återkommer senare om fortsättning!




Kommentarer
Postat av: niffen

Vad vill fröfattaren med att beskriva Mersault som han är, tror du?

2010-05-18 @ 06:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback